Hírek : Köztársaság kupa és Rijeka A-A |
Köztársaság kupa és Rijeka A-A
A köztársaság kupa harmadik futamán is túl vagyunk.
Köztársaság kupa
A köztársaság kupa harmadik futamán is túl vagyunk. Ez a verseny nem a megszokott hosszúságú volt számomra, mármint olyan értelemben, hogy egy nap alatt az összes időmérő edzés és a verseny is lebonyolódott. Ez a hétvége is inkább edzésnek volt jó, mert a magyar élversenyzők java nem indult el, ezért aztán nem kellett nagyon jó köridőkre törekednem, de ez több szempontból is jól jött számomra. Az egyik hogy beteg voltam, a másik hogy tudtunk egy kicsit a motor beállításaival többet foglalkozni. Az időmérő edzések alapján az első helyről indulhattam, a másodikról Sárkány Dezső, a harmadikról Vida Tibi. A rajtom jól sikerült, elsőnek tudtam elfordulni a célegyenes végén. Egy kör múlva hátranéztem és láttam, hogy Sárkány Dezső próbált tapadni rám, én meg egy stabil tempóval meg akartam tartani az első helyemet. A megfázásom ezt nehezítette, mert nem tudtam olyan pontossággal odafigyelni, de ez meg is látszódott a köridőmön. A verseny végeredménye így az lett, hogy nekem sikerült harmadszor is bezsebelni a 25 pontot, a második helyen Sárkány Dezső, a harmadikon Vida Tibi ért célba. A következő verseny az Alpok-Adria bajnokság Rijekában megrendezett futama volt.
Idén a Rijekai pályára egy kicsit rossz emlékkel tértem vissza, mert tavaly úgy sikerült befejeznem az évet, hogy estem egy jó nagyot, és a Horváth korházba töltöttem egy napot. Ez a pálya minden év elején egy kicsit fura számomra, az oka hogy gyors döntött kanyarok vannak és elég érdes az aszfaltja. A hétvégére az időjósok végig rossz időt mondtak, de szerencsére nem esett az eső. Az edzéseken próbáltuk megtalálni a jó beállításokat, sokat foglalkoztunk a futóművel, a warm-up-ra még megkockáztattam egy erősebb rugót is a hátsó gátlóba. A pálya egyes részein jobbnak éreztem, de egy-két helyen nagyon pumpált, úgyhogy vissza kellet cserélnem a puhábbra. Szombaton még egy kicsit megpróbáltunk a gépen is gyorsítani. Állítottunk a gyújtáson, a benzin befecskendezésen, és próbáltunk a motornak minél több levegőt adni. Ebbe segítséget adott az airbox nyomásmérő-műszer, ami nagyon hasznosnak bizonyult, mert tudtuk mindig hogy mekkora túlnyomás van a légszűrőházban. Az első napokhoz képest a versenyre sikerült egy kicsit a motoron is gyorsítani. A pole pozíciót a Slovén Berto Camlek szerezte meg, a második helyről Marek Svoboda, a harmadikról Végh Jana, a negyedikről Anderka Markus, az ötödik helyről én vághattam neki a versenynek. A rajtom nagyon jól sikerült, az előlem rajtoló Camlek és Svoboda között próbáltam el menni, de ők összezártak előttem, így egy kicsit el kellett spórolnom a gázból, ezért aztán csak harmadiknak sikerült elfordulnom. A kör végére Camlek és Végh egy hosszú egyenesben ki is kerültek. Utána ők meg előzték az előttük lévő Svobodát és Markust. Az első helyen lévő Camlek nagyon elhúzott a mezőnytől. Egy kis szünetel következett Végh és Svoboda. Aztán én két kör alatt utolértem az osztrák versenyzőt és rengetegszer megpróbáltam elvenni tőle a negyedik helyet, de ez nem sikerült, mert annyira fura helyeken ment a pályán, hogy mindig megtörte a tempómat. A hosszú egyenesek végére valami fergeteges rövidet fékezett, ezért nem tudtam ott megelőzni, a gyors és lendületes kanyarokba viszont mindig úgy megtorpant, hogy sosem tudtam a rendes tempómat fordulni. A futamot egy körrel hamarabb leintették piros zászlóval, szerintem ha még lett volna egy fél köröm meg tudtam volna előzni. A versenyt végül az ötödik helyen zártam. A következő Alpok-Adria futam június 3-4.-én lesz a Pannonia-Ringen, jöjjön minél több motorsportrajongó szurkolni a magyaroknak!
Sziasztok
Viktor#13
|